måndag 11 april 2011

The One Where It All Began

Nu är det dags!

En kort beskrivning om mig innan vi drar igång. Jag lever just nu i Eskilstuna med min fantastiska sambo Kim de Klonia och min bedårande dotter Liv de Klonia. Jag är just nu pappaledig så jag har massor med underbar ensam tid med Liv. På eftermiddagar tränar jag för fullt i min klubb "Eskilstuna Kung Fu - Wing Chun" och man kan lugnt säga att det går bra. Mer om det nedan.

Idag, den 12 april 2011, börjar bloggen som kommer följa mig  den sista tiden innan RM/SM 14-15 maj. Woho! Bloggen kommer delas upp i två olika delar. En "Mitt Liv" där jag kommer berätta för alla intresserade om hur fantastisk mitt liv är. En andra "Träning" som kommer vara en mat/träning-redogörelse. Mer för min skull men finner någon det rolig läsning så läs på =D

Välkommen alla läsare! 

(Jag kommer dock börja med den 11:e då bloggen startas mitt i natten.)

11 april:
Mitt Liv:
Morgonen börjar med lite städning inför det att min mor, Ing-Mari, skulle kom över för lite tid med min dotter Liv. Då Liv var vaken och inte vill vara själv så fick Kim dra hela lasset själv medan jag höll henne glad men när hon sen gick och lade Liv så kunde jag lägga i en extra växel och få lite städning gjord själv. Efter det kom Mamma och vi hade en jättemysig stund med massor av krypande från Livs sida. Som tack för en städad lägenhet så var det självklart att jag kunde hämta en pizza från "American pizza" åt min fästmö. Kvällen blev som vanligt underbar och just denna fick en extra "kick" av American Idol. Dock gjorde detta avsnitt oss bara arga då helt fel person fick åka hem.

Sen vill jag slänga in ett speciellt tack till universum (eller vad man nu ska tro på). Jag har hittat serien "VÄNNER - UNCUT"!!!!! Det är alltså alla avsnitt fast 5 minuter längre med extra, tidigare bort klippt, materiell. UNDERBART!

Träning:
Jag har bestämt mig för att varje dag, träning eller inte, göra 100 armhävningar och 100 situps. Ett mål jag har uppnått idag i alla fall.

Sen har jag satt upp ett mål att motionera varje dag jag inte har träning vilket just nu betyder 4 gånger i veckan. Hittills funkar det bra. Idag bestämde jag mig för att löpa 5 km och sen se hur det kändes. Detta resulterade i att jag löpte 5 km till utan paus så jag känner mig rätt nöjd med dagens träning.

Imorgon den 12:e så blir det Wing Chun. Både hålla i nybörjarträningen och sedan träna själv med den avancerade gruppen. Så uppdatering imorgon.

Sov gott!

1 kommentar:

  1. Awesome dag babe! Och som vanligt är jag sjukt imponerad av hur mycket, och bra, du tränar :) <3

    SvaraRadera