onsdag 20 april 2011

The One With The Key

Denna vecka börjar i snabbt tempo. Redan onsdag, herregud! Jag ska börja med att berätta hur totalt ägande min sambo är. Första uppsatsen i nya ämnet samhällskunskap B = Godkänd! Woohoo =) Jag kunde inte vara stoltare. Nån jag också är stolt över är min dotter som tar sig upp på lite olika platser i lägenheten. TV-bänken. kökslådor, ugnslucka (nedre så ingen risk där). Ho är helt fantastisk och varje dag ser man något nytt med henne. Det är svin coolt!

Träning!

Många bra saker har hänt på två dagar.

Tisdag: Tränar nybörjarna tillsammans med Sebbe, och vi får det att fungera så jäkla bra. Svin kul att få komplimanger efteråt från gruppen. De tre målen med varje träning blev nådda. "Vi blev trötta/svettiga, vi hade kul och vi lärde oss något nytt eller blev bättre på något vi redan kunde." - Citat kommer från Jacob, tränare på Wing Chun.

Efteråt var det våran tur att träna under just Jacobs ledarskap. Mycket tung träning med självskydd. Älskar att situationerna innehåller "en dåre". En dåre attackerar er bakifrån och tar stryptag, hur gör ni. Eller: En dåre hoppar på er och börjar mata slag mot ansiktet. Blev lite skydd mot kniv också. Det jag älskar med Wing Chunen är att det inte är något larv. det finns ingen rörelse för att "blockera" en kniv. Försök få in en spark innan dom når fram. Behövs det så offra vänster arm för att slå så hårt man kan i ansiktet på kniv-hållaren. Fortsätt nöt ner killens benstruktur i ansiktet tills han inte reser sig igen. Brutalt? Nja, killen kom ju med kniv mot dig först =)

Sen höll Claes (tävlingsansvarig) kvar tre av oss från gruppen. 1 vs 1, 2 grupper, 3 * 4 minuter sparring med kast och självklart... Jag mot Claes. Fy fan är det enda jag har att säga kring det. Så nära att spy av utmatning har jag inte varit sen fälttestet i lumpen.

Efter "insane-sparringen" satt vi och snacka och här kommer det fantastiska: JAG HAR NYCKEL TILL LOKALEN!!!! ÄNTLIGEN!!!!! Så nu kan jag träna med skydd eller mitzar eller va fan jag vill, när jag vill! Hur skönt som helst.

Vidare till Onsdag: Några från gruppen hade bestämt träff i Vilsta för ett eget träningspass. 4 st var vi som skulle springa ett "uppvärmningsvarv". Mjo tjena. Pauli drog upp tempot så jag sprang 5 km på 24:20. Jag får tacka för fan va bra det känns nu. Efter det var det dags för det vi faktiskt åkte dit för... Back-intervaller. Återigen, fy fan! 5 gånger upp och ner. Kunde inte känna min rumpa efter sista vändan kan jag tala om.

Så, det var två dagars träning. Imorgon är det jag och Sebbe som håller träning för nybörjarna igen. Ska bli skitkul! Och jag har nyckel! =)

Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar