tisdag 12 april 2011

The One Where I Stepped Up

Mitt Liv:

Jag undrar vad som har flugit in i mig och Kim men när vi steg upp i morse hände följande:
* Vikning av torr tvätt
* Hängning av blöt tvätt
* Diskmaskin i och ur plockning
* Bäddning
* Upplockning på golven
* Soffan iordningställd.

Vi kände oss lagom duktiga. Efter det avnjöts en god frukost och sen så la vi oss i soffan och degade framför vänner i ungefär 5 timmar. Sen stack jag till Wing Chunen. Nu har vi precis ätit egengjorda hamburgare som Kim gjorde. Awesome är ordet för dom. Och gissa hur kvällen avslutas. Med mer vänner.

Träning:

Idag var det som sagt Wing Chun så jag såg till att vara i god tid för att kunna snacka med dagens huvudtränare så jag kunde haka på som hjälptränare. Det var inte så svårt då den som hade hand om träning var Sebastian, en kille från avancerade gruppen som jag kommer bra överens med. Så jag tog chansen och körde både statiskt med nybörjargruppen och lite "fys" i form av snabba/hårda knän. Det verkar som om den statiska träning är uppskattad så jag kommer försöka lägga in mer av det i träningen om jag får fler såna här chanser.

 Min egen träning blev mycket inriktad på flexibelt - flöden. Klubben verkar vilja att vi hittar en bra rytm och även om man själv känner att den sitter rätt bra så känns det skönt att öva det som sitter. Nån sa till mig att det man vill göra bra ska sitta i ryggmärgen så vill jag leva efter den principen är det bara att köra på.

En liten notis om mat nu då.

Frukost: Rostat bröd med ost x2
Lunch: Korvgryta alá kim.
Middag: Hamburgare med pommes.

Det som ska sägas är att jag hade en svag stund och ville göra chokladsmet men min fantastiska sambo övertalade mig att skippa det. Så vi får se imorgon om vikten går nedåt. Får se om jag lägger in ett litet inlägg med vikt.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar